gamla vänner del 3

På grund av att min medspelare davi22 inte har loggat in på ett tag. Så gör jag om gamla vänner del 3 och börjar om och lossas att del 4 och 5 inte har komit om det är ok. Så här är den hoppas det blir bra. :)
_________________________________________________________________________________________________
lyre vaknade i ett mörkt rum han såg inget ting. han försökte röra armen men den va fast kedjad. andra armen den också. benen? jo också sitter fast i kedjor. han kom inte loss.
``Vart är jag tänkte´´ lyre för sig själv. plösligt lystes rumet upp av en fakla. Två vakter i grönt kom in i rumet. Dom titta strängt på lyre.
´´ Mästare vill prata med dig nu´´ vakterna tog av lyre kedjorna men säte dom runt hans midja istället. `` kom nu´´ Dom drog hårt i kedjans. lyre fick väldig ocn och kunde inte smita för då skulle det göra ondare. Dom förde lyre in i en massa rum. Dom stana i ett där det va en massa vetenskap prylar. Dom knöt fats kedjan i väggen. Men det va ingen vanlig ställe att knyta den på.
`` Om du försöker fly så är det hejdå med uttvalde. Nu ska vi beräta för mästare. dom lämna honom ensam igen.
`` lyre logg litte lätt. och dom tror att några få kedjor kan hålla mig fast. Jag kommer på något. Nu vet jag. lyre stäkte sig äfter en pinne men han exat ta pinnen innan Mörker panda kom in. lyre viskade något och gned pinnen mot kedjorna.
``HahaHa nu har jag dig änkligen äfter alla dessa år har jag dig sa mörkrets panda och logg brett.
`` Det tror du jag sa lyre´´ och forsate gnida pinnen mot kedjorna.
`` Ta honom till makinen! det blir ett nöje och får se dig lidda lilla uttvalda. sa han och tittade närmare mot lyre. ``Ja det blir kul för mig med.´´ och sen sa lyre `` pinne kapa kedjan!!´´ det bliv just i rummet sen såg man lyre i sinna kraft kläder och fri.
``här får ni ett presänt från mig Mörkrets panda. is strålle´´ han lyffte handen och fröss allt till is sen spran han
`` måste här i från´´ tänkte lyre men sen kom ha till en laburint ``oj då måste tänka snappt nu´´
Forsätning Följer...
_______________________________________________________________________________________________
Ja hur ska det gå ska Mörkrets panda få tag i lyre igen och göra slut på allt det får ni veta i dell 4 ses
hälsningar
``

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0