Ensam hetens styrka del 2

"vem är du? sa lyre" lite räd
"du behöver inte va rädd för mig, jag ska visa dig en sak titta i min kristallkula" sa pandan i stolen
"ok"sa lyre
och när han tittade i den så såg han något men han vet inte vad det va
"jag ser inget" sa lyre
"tita litte närmare" sa pandan i stolen
"ok"
men när lyre tittade ännu närmare såg han något
"men det är ju jag"sa lyre förvånat
" ja det är du och nu ska jag berätta vem jag är" sa Pandan i stolen och tände lampan och då såg lyre vem det var 
"Kamaria? är du den mystika rösten"sa lyre
"ja det är jag, kom och sätt dig så ska jag berätta varför du är utvald för att hjälpa oss att beskydda panfu" sa kamaria 
"ok" sa lyre och satte sig framför kamaria
"jo, för hundra år sen så kom det nåt slags mörker till panfu och den gorde så att alla pandor i panfu blev... Jag vågar inte säga det, okej dom blev slavar för onskan. Men så en dag så kom det en panda och förde bort alla onda krafter från pandorna och den styrkan finns kvar och nu när jag tittade sist i min kristalkulla såg jag att mörkret kommer tillbaka!"
"men vad har jag med det här att göra?" frågade lyre
"jo när jag först såg dig så kände jag den känslan som den pandan som rädade panfu hade, så jag tror du har hans kraft men vi måste bara hitta den!"
"hurdå" frågade lyre
"jo vi måste träna dig att hitta den, men först ska jag visa dig en sak"
 
fortsättning följer...   


Kommentarer
Postat av: alex (siiks ricktiga namn)

bra saga

2010-10-23 @ 11:18:09
URL: http://panfusiik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0